جلسه معارفه رئیس بسیج اساتید دانشگاه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ جلسه معارفه رئیس بسیج اساتید دانشگاه با حضور دکتر مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور، دکتر احمدی رئیس بسیج اساتید دانشگاهها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی تهران بزرگ و جمعی از مسئولان مرتبط، دوشنبه شب 18 دیماه 1402 به میزبانی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد.

در ابتدای جلسه دکتر امیررضا شاهانی، رئیس دانشگاه، ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان و گرامیداشت شهدای حادثه کرمان، با ارائه مثالی از جریان شرطةالخمیس که امیرالمومنین مزد ایشان را بهشت برین وعده داده بود گفت: بسیج هم در واقع مانند ایشان مزد خود را باید از خداوند متعال انتظار داشته باشد.

شاهانی پس از توضیحاتی در حوزه وضعیت دانشگاهی گفت: مشکلات حاضر جامعه دانشگاهی میطلبد که اساتید جلودار باشند، به نظر بنده یکی از بازوهای مدیریت دانشگاه در عرصه جنگ نرم بسیج اساتید است.


 

رئیس دانشگاه گفت: الان فرصت بسیار خوبی است که ساختار مناسبی برای حذب بسیج اساتید تدوین شود.

وی افزود: جهاد تبیین که طبق فرمایش مقام معظم رهبری فریضه قطعی و فوری است از وظایف بسیج اساتید است.

در پایان نیز ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای دکتر محمدعلی نوریان بعنوان رئیس بسیج اساتید دانشگاه، حمایت خود را از ایشان در مسیر سخت پیش رو، اعلام نمود.

در ادامه حجةالاسلام والمسلمین طهماسبی، مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ضمن اشاره به بیان امام راحل و مقام معظم رهبری گفت:

 

ما بسیج را یک لطف آشکار الهی و لشکر مخلص میدانیم. امام راحل آرزو داشت همواره با بسیجیان خود محشور شود.

ایشان به نقل از مقام معظم رهبری گفت: یکی از خصوصیات اصلی بسیج حضور در میدان و غایب نبودن در جایی که به او نیاز است، میباشد.

مصداقش شهید چمران و صفات ایشان است، نمونه کامل یک استاد بسیجی شهید چمران است. و مطالبه رهبری این است که چمران از دانشگاه بیرون بیاید.

وی در مورد مجموعه بسیج اساتید گفت: این مجموعه برای نظام اسلامی مقدس است.

مطالبات رهبری جای کار دارد و باید بسیج اساتید نقش آفرینی بیشتری کند.

دکتر محمدرضا مردانی، رئیس سازمان بسیج اساتید کشور نیز در ابتدای سخنان خود ضمن تشکر از مدعوین، ریاست دانشگاه و تعدادی از مسئولان فرهنگی دانشگاه و یادکرد شهدای میهن عزیز اسلامی و محور مقاومت گفت:

بهترین حرفی که میتوان در مورد بسیج گفت، بیان فرمایشات مقام معظم رهبری است.

 

ایشان با اشاره به بیانات رهبری و امام راحل گفت:

بسیج لشکر مخلص خداست یعنی رزمنده است و رزمنده بودن یعنی قدرت مادی، معنوی و فکری.

بسیج عشق را با جهت مشخص تعلیم میدهد.

مردانی با قرائت بیانات رهبری به خدمات متعدد بسیج اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری عقیده دارند بسیج بیش از آنکه یه سازمان باشد، یک فرهنگ و تفکر است.

رئیس بسیج اساتید کشور ادامه داد: با توجه به اینکه اینجا دانشگاه است باید نگاه امام و رهبری در این حوزه را در دانشگاه بیش از پیش به کار برد.

وی ضمن اشاره به برخی خصوصیات بسیجیان مخلص گفت: امام میفرمود من افتخار میکنم که یک بسیجی هستم در واقع تمام این خصوصیات خوب را داشت. خواسته مهم امام این بود که هسته های مقاومت باید در جهان ایجاد شود، در خال حاضر نشر این فرهنگ را در دنیا مشاهده میکنیم، این بسیج ما نیست اما همان فرهنگ است، بنده عقیده دارم این تفکر در بسیاری از کشورها بوجود آمده...

رئیس بسیج اساتید کشور به اساتید بسیجی دانشگاه توصیه نمود: در خود و دیگران بصیرت افزایی کنید، ابتکار عمل را در قضایای مهم شما در دست بگیرید، یادتان باشد بسیج مسئول معاش مردم هم هست.

مردانی افزود: یکی از کارهای دشمن نا امیدسازی و ایجاد یأس در جوانهای ماست، اگر خدمتی میکنیم نباید در هیچ شرایطی مغرور باشیم، هرگاه مغرور شدیم آسیب دیدیم. احساس ناتواتی از کارهای بزرگ‌ نکنیم، توصیه میکنم از کارهای نمایشی بدون محتوا پرهیز کنید، از دو قطبی های کاذب بپرهیزید، آن کسانی که مبانی و اصولشان دین و انقلاب و ولایت فقیه شما را قبول دارند برادر شما هستند ولو اگر اختلاف سلایق باشد.

وی ادامه داد: تدبیر و طراحی جلوتر از شجاعت است، همواره به خدای متعال توکل کنید.

رئیس بسیج اساتید در مورد ظرفیت دانشگاه صنعتی خواجه تصیرالدین طوسی گفت: دانشگاه خواجه نصیر یکی از دانشگاههای بزرگ کشور است و ظرفیت بزرگی برای نظام است و خدمات و دستاوردهای علمی آن در سطح کشور میدرخشد، انتظار است که با توجه به فرمایشات رهبری، برای به میدان آوردن این توان به مدیریت دانشگاه و مسئولان آموزش عالی کمک کنیم، این یکی از وظایف اصلی بسیج است.

مردانی خطاب به مسئولان دانشگاه گفت: این مورد قطعا به میزان مطالبه دانشگاه از بسیج اساتید وابسته است.

ایشان در مورد جهاد تبیین نیز گفت: بحث جهاد تبیین بعنوان یک وظیفه قطعی به عهده ما است و بناست در هر دانشگاه با مسئولیت رئیس دانشگاه و دبیری رئیس بسیج اساتید قرارگاهی تشکیل شود.

مردانی افزود: ما باید تلاش کنیم در جریان پیشرفت علمی کشور و توانمندیهایی که در جهت جهاد تبیین داریم اثرگذار باشیم، دانشگاه باید در مسائل دفاع نرم، نیمه سخت و سخت و مقابله با جنگ ترکیبی نقش خود را ایفا کند.

وی در مورد بحث هدایت علمی دانشجویان کشور نیز گفت: باید بیاییم جریان مسئله محوری را در دانشگاههای کشور تقویت کنیم.

ایشان در نهایت از دکتر محمدهادی زاهدی بعنوان رئیس سابق بسیج اساتید دانشگاه و همه کسانی که در این مسیر تلاش کرده اند تشکر نمود و انتصاب دکتر محمدعلی نوریان در سمت رئیس بسیج اساتید دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی را تبریک گفت.

در ادامه دکتر احمدی، رئیس بسیج اساتید دانشگاهها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی تهران بزرگ ضمن تقدیر از زحمات گذشتگان و یادکرد گذشتگان گفت: دکتر شاهانی جزء بانیان راه اندازی بسیج اساتید در سال 80 بودند.

 

احمدی گفت: ساختار بسیج سه رکن علمی و فناوری، فرهنگی و سیاسی است، اگر امروز کاری در حوزه اول بناست اجرا شود یکی رشد آموزش عالی و دیگر رشد عضو هیأت علمی است، از دکتر نوریان انتظار میرود در مسیر فعالیت خود با شتاب بیشتری فعالیت کنند و کمبودهای احتمالی را جبران کنند، در حوزه علمی و فناوری انتظار میرود در این دانشگاه بیش از پیش فعالیت باشد و این آمادگی را داریم که طرحهای تحقیقاتی را که مسئله محور هستند پیگیری و حمایت کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگی، بسیج اساتید یک جایگاه حقوقی دارد و لازم است منشور فرهنگی در مسائل استاد و دانشجو تدوین شود و در شورای فرهنگی دانشگاه به تصویب رسد.

همینطور در حوزه سیاسی گفت: ما مباحث بسیار مهمی داریم و باید با ایجاد جلسات مدون و مختلف علمی ابهامات را مرتفع کنیم.

احمدی در مورد جهاد تبیین گفت: در جریان جهاد تبیین خیلی فرصت خوبی است، من پیشنهاد میکنم اساتیدی که صاحب نظر هستند انتخاب شوند و در مناطقی که دانشکدهای ما هستند به مدارس مراجعه کنند و آنجا صحبت کنند و توضیح دهند، در حوزه جهاد تبیین باید سراغ پیشگیری رفت و نه درمان...

رئیس بسیج اساتید دانشگاههای تهران در مورد بانوان نیز گفت: یک انتظار مهم امور بانوان است، حوزه مربوط به بانوان را حتما دریابید و برنامه دقیق داشته باشید.

در پایان نیز انتصاب دکتر محمدعلی نوریان را در سمت رئیس بسیج اساتید کشور به ایشان و خانواده دانشگاهی خواجه نصیر تبریک گفت.

دکتر‌محمدعلی نوریان نیز ضمن تشکر از مسئولان و مدعوین گفت: بسیج مجموعه‌ای از افراد است و این تشکل اصل است و الفتی بین ایشان است.

 

ما باید این هسته را در بسیج اساتید این دانشگاه تشکیل دهیم.

اگر به این ارزش برسیم، به هر زحمتی شده وقت میگذاریم.

باید در دانشکده‌های ما این هسته‌ها تشکیل شود و رشد کند و من تمام تلاش خود را خواهم کرد.

در انتهای جلسه نیز حکم ریاست بسیج اساتید دانشگاه توسط دکتر محمدرضا مردانی، رئیس بسیج اساتید کشور تقدیم ایشان شد.

 
 

تاریخ:
1402/10/19
تعداد بازدید:
2279
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:17
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.