بازدید هیات دانشگاه دولتی بخارا (ازبکستان) از دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ روز سه‌ شنبه مورخ 19 دیماه 1402 هیاتی از دانشگاه دولتی بخارا از دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی بازدید کرد. این هیات مرکب از 3 تن از اساتید آن دانشگاه؛ دکتر رسول اف معاون علوم و نوآوری، دکتر نظراف مدیر گروه شیمی و دکتر سمیع اف مدیر گروه فیزیک دانشگاه دولتی بخارا بود.

دکتر امیررضا شاهانی، رئیس دانشگاه در ابتدای جلسه ضمن خوشامدگویی به میهمانان، به اشتراکات فرهنگی دو کشور ایران و ازبکستان اشاره و نسبت به تاسیس رشته‌های مهندسی مشترک با آن دانشگاه و نیز توسعه ارتباطات با صنایع ازبکستان و همچنین تبادل دانشجو در رشته‌های مهندسی و علوم پایه ابراز علاقه نمود.
در ادامه نمایندگان دانشکده‌های شیمی، فیزیک، ریاضی و نقشه‌برداری به ارائه و معرفی فعالیت‌های دانشکده‌های خود پرداختند. همچنین میهمانان نیز فعالیت‌ها و امکانات دانشگاه خود را ارائه نمودند و سرانجام تفاهم‌نامه‌ همکاری میان دو دانشگاه به امضاء رسید.
قابل ذکر است جلسه انعقاد تفاهم نامه با حضور دکترتقی‌زاده معاون فناوری و نوآوری دانشگاه، دکتر آقانجفی مدیر بین الملل دانشگاه و برخی دیگر از مسئولان اعم از؛ دکتر مقدم‌فر، دکتر لطیفی، دکتر مشکوری و دکتر سیاره برگزار شد.

پس از برنامه انعقاد تفاهم نامه فرایند بازدید نمایندگان دانشگاه دولتی بخارا از دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی آغاز شد و ایشان پس از سازمان مرکزی، از پردیس علوم دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی امکانات و آزمایشگاه‌های آن بازدید کردند. این بازدید با استقبال و همراهی استادان این پردیس همراه بود.

پیش بینی می شود این بازدید ثمرات قابل توجهی به دنبال داشته باشد که از جمله می توان به توافق در خصوص راهنمایی مشترک رساله دانشجویان، دریافت خدمات نظارت فنی جهت خرید تجهیزات آزمایشگاهی از نمایشگاه ایران ساخت، توافق در خصوص تامین هزینه بازدیدهای متقابل، عضویت اساتید دانشگاه بخارا در هیات تحریریه مجلات علمی پژوهشی دانشگاه و نیز انجام تبادل دانشجویان و استادان اشاره نمود. نهایتا مقرر شد طرفین فهرستی از نیازهای خود شامل رشته‌ها و تخصص‌ها را به طرف مقابل ارائه نمایند و طرف مقابل نیز در حد وسع نسبت به عرضه خدمات مورد نیاز اقدام نماید.

 
تاریخ:
1402/10/23
تعداد بازدید:
1469
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:2
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.