فراخوان بورس دانشجویان دکتری سال آخر جهت تکمیل کادر اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
به گزارش روابط عمومی؛ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در نظر دارد در سال 1402 برای تامین بخشی از کادر اعضای هیات علمی، از طریق بورس تحصیلی سال آخر دانشجویان دکتری داخل و خارج از کشور اقدام نماید.
دکتر شاهانی رئیس دانشگاه در گفت و گو با مدیر روابط عمومی دانشگاه بیان کرد: دلیل این سیاست این است که، دانشگاه در نظر دارد طبق برنامه راهبردی خود، یک ارتقاء هم به لحاظ کمی و نیز کیفی در اعضای هیات علمی دانشگاه داشته باشد.
وی گفت: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی از دانشگاه‌های برتر کشور است و استادان شاخص و ممتازی در حال حاضر دارد. با توجه به برنامه راهبردی دانشگاه و لزوم توسعه دانشگاه در شاخه‌های مختلف در نظر داریم، تعداد اعضای هیات علمی را افزایش دهیم از این جهت برای سال اول، تعداد 25 ظرفیت دانشجوی بورسیه در نظر گرفته شده است. این دانشجویان از بین دانشجویان سال آخر دوره دکتری چه در داخل و چه در خارج از کشور تامین می شوند.
دانشجویان مذکور می‌بایست از پروپوزال خود با موفقیت دفاع کرده و کار پایان‌نامه و تحقیقات را تا مرحله‌ای انجام داده باشند و در واقع سال آخر باشند.
شاهانی گفت: دانشجویان می‌بایست درخواست‌های خود را از طریق سامانه sib.saorg.ir که وزارت علوم مشخص کرده است ثبت کرده و مدارک مورد نیاز را تا 30 بهمن سال 1402 ارسال نمایند.
رئیس دانشگاه گفت: حُسنی که این بورسیه دارد این است که تمام دانشجویان سال آخر دوره دکتری در داخل کشور و در خارج از کشور می‌توانند درخواست خود را در یکی از دانشگاه‌های برتر کشور ثبت کنند و بعد از فارغ التحصیلی دغدغه اشتغال را نداشته باشد و طبق آیین نامه جامع اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان ایرانی که وزارت علوم منتشر کرده است، مقرری و سایر تسهیلات توسط وزارت علوم داده می‌شود و از طریق دانشگاه نیز جایابی می‌شوند.
شاهانی در ادامه افزود: درخواست‌هایی که وزارت علوم ارسال می‌کند در هیات اجرایی جذب دانشگاه بررسی می‌شود و کارگروه صلاحیت علمی و عمومی تشکیل می‌شود و در نهایت دانشجویان واجد شرایط را به وزارت علوم و سازمان دانشجویان اعلام می‌کنند.
دکتر شاهانی در خصوص 25 نفر ظرفیتی که در نظر گرفته شده است گفت: در واقع این 25 نفر ظرفیت شامل سه ظرفیت برای هر یک از رشته‌های مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی عمران و 2 ظرفیت برای هر یک از رشته های مهندسی صنایع، مهندسی نقشه برداری، مهندسی و علم مواد، مهندسی کامپیوتر، مهندسی هوافضا، ریاضی، فیزیک و شیمی در نظر گرفته شده است که درمجموع 25 ظرفیت می‌باشد.
دکتر شاهانی گفت: طبیعی است که دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی ملاک‌های خودش را برای انتخاب دانشجویان داشته باشد و مسلماً بهترین‌ها را از لحاظ علمی و تعهد به کشور و ارزش‌های اسلامی انتخاب خواهد کرد و احتمال این وجود دارد که بخشی از این ظرفیت‌ها خالی بماند که البته سعی می‌کنیم این اتفاق نیافتد.
شاهانی در پایان از تمام دانشجویان سال آخر مقطع دکتری داخل کشور و همینطور دانشجویان ایرانی سال آخر دکتری دانشگاههای معتبر خارج از کشور (بر مبنای لیست مورد تایید وزارت علوم) که علاقمند به عضویت در هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی هستند دعوت به عمل آورد تا در صورت تمایل با قید الویت زمانی درخواست‌های خود را ثبت نمایند.
 
 
تاریخ:
1402/10/23
تعداد بازدید:
3019
امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:24
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.