جشن بزرگ ایران قوی، با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش و روایت دستاوردها و افتخارات نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، جشن بزرگ ایران قوی با حضور مسئولین دانشگاه، اساتید و دانشجویان برگزار شد.
از رویدادهای مهم این مراسم حضور و صحبت‌های غرورانگیز امیردریادار ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.
 
در ابتدای مراسم، دکتر شاهانی، ریاست دانشگاه ضمن خیرمقدم به میهمانان، بر جهاد علمی به عنوان یکی از مهمترین سنگرهای دفاع از اسلام و نیز مظلومین جهان تاکید کرد و گفت: دانشگاه مرکز جهاد علمی است؛ اگر ایران به توفیقات فعلی دست پیدا کرده است به خاطر مجاهدت های همکاران، اساتید و دانشجویانی است که در این سنگر زحمت میکشند. دانشگاه ما با صنایع مختلف از جمله صنایع نظامی، از زمان جنگ تا به امروز کار کرده است و ان‌شاءالله از این به بعد هم این خدمت‌رسانی مستدام خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: امروزه، ادبیات آمریکا در دنیا، پرهیز از ورود به جنگ با ایران است و این موضوع نشان‌دهنده اقتدار ایران به ویژه درباره مسائلی همچون جنگ غزه است.
دکتر شاهانی جمله معروف امیرالمومنین که میفرمایند: "یاور مظلومین و دشمن ظالمان باشید" را شعار جمهوری اسلامی ایران دانست و بر نقش نیروی دریایی ارتش در تحقق این شعار تاکید نمود.
وی تاکید کرد: ما مشکلات حال حاضر کشور را میبینیم ولی ایستادن روی حق هزینه دارد. استقلال و اقتدار کنونی را هم باید دید. ما باید خیمه محکمی برای مظلومین دنیا و نیز زمینه ساز تمدن نوین اسلامی و ظهور ولی عصر (عج) باشیم.
دکتر شاهانی درپایان بر اهمیت عرصه انتخابات علاوه بر جهاد علمی تاکید نمود و به شرکت حداکثری تمام اقشار در این رویداد مهم تاکید کرد.
 
در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین طهماسبی نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه، با تبریک اعیاد شعبانیه و ذکر برکات این ماه، نکته‌ای را نیز درباب سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی متذکر شد.
وی تاکید کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، کار مهم انقلاب اسلامی، تحقق استقلال و آزادی در مقیاس یک ملت بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین طهماسبی ادامه داد: کار بزرگ پیامبران الهی این است که غل و زنجیر را از انسان برمیدارند و استعدادهایش را شکوفا میکنند. برخلاف طاغوت ها و استکبار جهانی که کارشان تحقیر و جلوگیری از شکوفایی و رشد استعدادهاست.
وی ادامه داد: کار ارزشمند انقلاب اسلامی ایران نیز این بود که این غل و زنجیر را از دست و پای انسان‌ها باز کرد و پس از آن کشور ما به قله‌هایی دست یافت که یک نمونه‌اش دستاوردهای نیروی دریایی ارتش به فرماندهی امیر دریادار ایرانی است.
سپس به عنوان مهمترین بخش این مراسم، امیر دریادار ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به روی صحنه رفت و ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، انقلاب اسلامی ایران را یک واقعه تاریخی بی‌نظیر در تاریخ معاصر دانست و افزود: متاسفانه ما هنوز ابعاد این اتفاق را درست تببین و به نسل جدید منتقل نکرده‌ایم و در این زمینه کم‌کاری‌هایی داشته‌ایم.
امیر دریادار ایرانی دستاوردها و افتخارات نیروی دریایی ارتش را مرهون هدایت‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری دانست. وی در ادامه جان‌فشانی‌های نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس در عملیات‌هایی همچون مروارید، سیادت، اقتدار و... را به طور مفصل تشریح کرد.
بیان اقدامات اقتدارآفرین نیروی دریایی ارتش در سال 88 و نیز در دهه‌های اخیر، بخش دیگری از بیانات امیردریادار ایرانی بود.
حفظ منافع ملی در آب های آزاد، افزایش عمق استراتژیک کشور و اسکورت کشتی‌ها از جمله اقداماتی بود که به شکل مصداقی توسط فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح شد.
 
در ادامه امیر دریادار ایرانی حوزه‌های اقتدار جمهوری اسلامی ایران را که نیروی دریایی به شکل مستقیم یا غیر مستقیم در آن نقش داشته است برشمرد:
اقتدار مدیریتی، نظامی، حقوقی، اقتصادی، دیپلماسی و فرهنگی حوزه‌های اقتداری بود که با ذکر مصداق‌های واقعی و دستاوردهای هریک از این حوزه‌ها، توسط فرمانده نیروی دریایی شرح داده شد.
وی در ادامه از کار علمی 11 ماهه و نیز اعتماد به جوانان و متخصصان ایرانی در زمینه سفر اقتدار آمیز نیروی دریایی به دور دنیا توسط ناوگروه 86 نیروی دریایی ارتش گفت. استقلال و خودکفایی و درخشش نام ایران در صحنه‌های بین‌المللی از دیگر دستاوردهایی بود که امیر دریادار ایرانی در جشن بزرگ ایران قوی مطرح نمود.
در ادامه مراسم با اجرای فاخر خواننده فرهیخته ملی و دانشگاه جناب آقای محمد حشمتی و استقبال امیر دریادار ایرانی همراه بود و در پایان نیز از برگزیده گان مسابقات فرهنگی دانشگاه که به مناسبت ایام دهه فجر برگزار شد (خوشنویسی و پرچم ایران ما)  تقدیر بعمل آمد .
 
 
 
تاریخ:
1402/11/30
تعداد بازدید:
1760
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:9
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.