الحاق دانشگاه صنایع و معادن به دانشگاه
دانشگاه صنایع و معادن متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت با همه متعلقات و کارکنان به دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی ملحق شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی گفت: دانشگاه صنایع و معادن متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت با همه متعلقات و کارکنان به دانشگاه صنعتی خواجه نصیرِالدین طوسی ملحق شد.

امیررضا شاهانی گفت: دانشگاه صنایع و معادن متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) 22 اردیبهشت 1403 بر اساس تصمیم هیأت وزیران و شورای عالی گسترش وزارت علوم به جمع 11 مرکز آموزشی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی اضافه شد.

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرِالدین طوسی گفت: براساس مصوبه 1390 هیأت وزیران و حکم قضایی دیوان عدالت اداری می‌بایست دانشگاه صنایع و معادن با همه اموال، املاک و تجهیزات به وزارت علوم تحقیقات و فناوری منتقل شود که اکنون تحقق یافت.

شاهانی با اشاره فعالیت آموزشی فعالی دانشگاه صنایع و معادن افزود: پیش از این دانشگاه صنایع و معادن در رشته‌های مهندسی و مواد دانشجو می‌گرفته اما طی سالهای اخیر پذیرش دانشجو نداشته است و صرفاً فعالیت‌های آموزشی آزاد انجام داده است.

رئیس دانشگاه گفت: بودجه دانشگاه صنعتی خواجه نصیرِالدین طوسی در سال 1402 حدود 440 میلیارد تومان بوده است.

شاهانی گفت: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرِالدین طوسی از سال 1307 تشکیل شده، یعنی قبل از تاسیس دانشگاه تهران، اما 20 سالی هست که بودجه عمرانی ندارد.

او با اشاره به بودجه عمرانی در مسیر کمیسیون ماده 23، گفت: اگر مصوبه سازمان برنامه و بودجه محقق شود ردیف بودجه عمرانی به این دانشگاه تعلق می‌گیرد.

دکتر شاهانی در خصوص ترمیم و تاسیس ساختمان های جدید افزود: علاوه بر این طبق مصوبه هیأت دولت در سال 1402 دانشگاه می‌تواند از فروش و تهاتر املاک خود طرح تجمیع دانشگاه صنعتی خواجه نصیرِالدین طوسی را پیگیری کند.

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرِالدین طوسی گفت: اگر طرح تجمیع در یک دوره 10 ساله صورت گیرد این دانشگاه به انضمام دانشگاه صنایع و معادن که از 22 اردیبهشت 1403 به ما ملحق شد در زمین 24 هکتاری در شمال شرق تهران (حکیمیه) تشکیل می‌شود.


وی در پایان گفت: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرِالدین طوسی 7 هزار و 200 نفر دانشجو و همینطور 200 دانشجوی بین المللی در 11 دانشکده، مشغول به تحصیل دارد که از این تعداد بیش از 600 دانشجو متأهل هستند که حدود 60 نفر از ایشان متقاضی خوابگاه متأهلی میباشند که تا کنون توانسته ایم تنها 22 مقاضی خوابگاه متأهلی را اسکان دهیم.

تاریخ:
1403/02/23
تعداد بازدید:
1151
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:6
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت